joi, 6 august 2009

MONITORIZARE - PUBLICITATEA ELECTORALĂ ÎN PRESA SIBIANĂ, ALEGERILE EUROPARLAMENTARE 2009


LIGA JURNALISTILOR din Sibiu a lansat joi, 6 august 2009, Raport de monitorizare media realizat in judetul Sibiu cu tema alegerile "Alegerile Europarlamentare 2009".Realizata pentru perioada 08.05 - 05.06 2009, monitorizarea a avut ca materie de studiu presa scrisa cu aparitie cotidiana din judetul Sibiu: Tribuna, Monitorul de Sibiu, Sibiu Standard.
Monitorizarea a urmarit reflectarea partidelor atat in publicitatea electorala marcata cat si in articolele de presa in care erau prezentati candidatii.

Monitorizarea a urmarit articolele de presa in care au fost prezentati candidatii la evenimentele sociale, economice, culturale si mondene, de asemenea la inaugurarea sau finalizarea unor investitii. Apreciind ca toate aceste articole au adus beneficii de imagine candidatilor, in cadrul monitorizarii au fost considerate ca fiind publicitate electorala mascata.Monitorizarea a constatat ca pe durata campaniei electorale oficiale in cele trei publicatii avute in studiu, cititorii au primit 27.548,87 cmp publicitate electorala.Pe publicatii, cotidianul Tribuna a prezentat 12.009,65 cmp publicitate electorala, din care 2.611,4 cmp publicitate nemarcata; cotidianul Monitorul de Sibiu a prezentat 5928 cmp publicitate electorala, din care 1.870,5 cmp publicitate nemarcata; cotidianul Sibiu Standard a prezentat 9611,25 cmp publicitate electorala, din care 5.647,5 cmp publicitate nemarcata.

Repartitia publicitatii pe publicatii arata ca Tribuna a oferit 43%, Sibiu Standard 35%, Monitorul 22%. De asemenea, din totalul publicitatii electorale, principalii beneficiari au fost candidatii PNL cu 45%, PD-L 27%, PSD+PC 23%, UDMR 3%, EBA 2%, PRM si PNTCD sub 1%.Analizand monitorizarile realizate de Liga Jurnalistilor din Sibiu pe ultimele trei campanii electorale nationale, se constata un regres cantitativ al promovarii. Astfel, in campania electorala pentru alegerile Europarlamentare 2009 au fost intregistrati 26.146,9 cmp publicitate electorala in comparatie cu cei 76.101,43 cmp publicitate electorala la alegerile locale iunie 2008 si 158.160 cmp publicitate electorala la alegerile parlamentare din noiembrie 2008.

De remarcat este faptul ca in toate dintre cele trei evenimente electorale, PNL a fost lider in clasamentul cantitatii de publicitate electorala.

Rezultatele monitorizarii pentru alegerile Europarlamentare 2009 pot fi descarcate de la adresa
http://www.2shared.com/file/6685946/1b11094d/Liga_Jurnalistilor_Sibiu_Monitorizare_alegeri_PE_2009_Sibiu.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu