marți, 8 decembrie 2009

Monitorizare alegeri prezidenţiale turul II, Sibiu


Liga Jurnalistilor din Sibiu a finalizat a doua etapa a campaniei de monitorizare a publicitatii electorale aparute in presa cotidiana din judetul Sibiu. Scopul monitorizarilor pe care Liga Jurnaliștilor din Sibiu le realizeaza este acela de a produce o imagine comparativa a infuziei de publicitate pe care partidele politice și candidații inscriși in procesele electorale au realizat-o cu scopul de a atrage un numar cat mai mare de voturi. In turul doi au fost monitorizate aparitiile candidatilor Traian Basescu si Mircea Geoana.
Datele generale ale monitorizarii arata ca Traian Basescu a acumulat 52,26% (46 mentiuni) din totalul publicitatii electorale iar Mircea Geoana 49,74% (40 mentiuni). Din totalul aparitiilor si mentiunilor, monitorizarea a reflectat publicitatea mascata a candidatilor (machete, texte publicitare si articole de promovare marcate incorect sau nemarcate) dupa cum urmeaza: Traian Basescu 22,27% iar Mircea Geoana 77,73%. Pe suprafete, candidatii reflectati in presa cotidiana din judetul Sibiu au acoperit: Traian Basescu 10.598,43 CMP iar Mircea Geoana 10.079,18.
Monitorizarea a acoperit cele doua publicatii cu aparitie cotidiana din judetul Sibiu: Tribuna de Sibiu si Monitorul de Sibiu.
Monitorizarea a fost realizata de Liga jurnalistilor din Sibiu, in parteneriat cu Fundatia Comunitatii Sibiu, Asociatia de Ajutor Familial PRO VITA Sibiu, Asociatia Sibiu 2050 si Centrul pentru Jurnalism Independent Bucuresti.
Partener media al monitorizarii: Realitatea TV Sibiu.

Rezultatele monitorizarii pot fi descarcate aici
Turul II al alegerilor este reflecta de la slide-ul nr. 14

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu